Het is 05 sep 2010 00:47

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp
Auteur Bericht
Bericht Geplaatst: 01 aug 2010 01:54 

Website Crew

Ik schrijf weer eens een RMT omdat ik graag jullie meningen wil horen. De naam word duidelijk tijdens deze RMT, geniet en blijf vooral goed opletten op mijn fouten. Zodat je mij kan helpen =D Daar is het uiteraard voor.

Ziet er niet verwoestend uit op het eerste gezicht of wel? Laten we van dichterbij kijken.

Swampert @ Leftovers
Relaxed: 252 HP / 4 Atk / 252 Def
Stealth Rock / EarthQuake / Ice Beam / Roar
Swampert lead werkt geweldig, Stealth rock krijgt hij bijna altijd op. Ice Beam is een directe Dnite counter. EQ voor coverage. Roar om wat te scouten als SR op is. Waarom heb ik swampert gekozen over andere pokémon? Stealth Rock is een must en dat zal ik later nog wel uitleggen.

Dusknoir @ Leftovers
Impish: 252 HP / 28 Atk / 228 Def
Will-O-Wisp / Pain Split / EarthQuake / ThunderPunch
Dusknoir heeft geweldige defenses en maar weinig weakness, Will-O-Wisp voor wat secondary damage, Pain Split voor damage+recovery van je eigen HP. Ik heb Stealth Rock nodig voor. Met deze EV's + Stealth Rock kan ik een 4HP heatran OHKO'en met EQ. Ik kan tegelijkertijd met Tpunch Gyarados OHKO'en in combinatie met Stealth Rock. Anders is DDgyara een (te) grote counter voor dit team.
Dusk = Schemering
Noir = Zwart Vandaar.

Blissey @ Leftovers
Bold: 252 HP / 252 Def / 4 Spe
Aromatherapy / SoftBoiled / Seismic toss / Toxic
Waarom blissey? De fight weak word compleet gedekt door Dusknoir. Ik haat status, daarom Aromatherapy. Softboiled in combinatie met toxic is een geweldige stall combo. Seismic toss is als attacking move.

Infernape @ life Orb
Naive: 192 Spe / 64 Atk / 252 Spa
Taunt / Grass Knot / Fire Blast / Close Combat
Hier kan ik SkarmBliss mee slopen, Ttar OHKOén en Setuppers taunten. Ik kan zelfs starmie OHKOén. Tyranitar is gevaarlijk met Crunch ivm met dusknoir's weakness. Ik kan ook Weavile OHKOén wat ook een probleem kan worden voor dusknoir.

Zapdos @ Life Orb
Modest: 140 HP / 252 spA / 116 Spe
Agilty / ThunderBolt / Heat Wave / Hidden Power Grass
Agilty zapdos, een geweldige sweeper die me coverage geeft over water & ground pokémon. Ik moet nog wel even de EV spread uitrekenen. Dit is m'n 2e sweeper in combinatie met Infernape.

Jirachi @ Choice Scarf
Jolly: 252 Atk / 4 SpD / 252 Spe
Iron Head / ThunderPunch / Ice Punch / Fire Punch
Ik had nog een scarfer nodig, dit is m'n revenge killer. Iron head voor de Flinch Rate, de Punches voor Coverage =D

Graag fixes opmerkingen of alles wat je kan bedenken, bij voorbaat dank.

Lets pretend he just stayed outside all day and played with his friends
Just pretend he even had a friend to say was his friend
And pretend he had a father and his mother wasn’t crazy as shit
And he doesn’t do what he want and isn't lazy as shit
What would became of this guy would he still be insane
Maybe he just got some fame, or only shame but is still in the game

Afbeelding
Spoiler: toon
Afbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 01 aug 2010 21:57 

VS. Chuck
VS. Chuck

Zephyr schreef:
Ik schrijf weer eens een RMT omdat ik graag jullie meningen wil horen. De naam word duidelijk tijdens deze RMT, geniet en blijf vooral goed opletten op mijn fouten. Zodat je mij kan helpen =D Daar is het uiteraard voor.

Ziet er niet verwoestend uit op het eerste gezicht of wel? Laten we van dichterbij kijken.

Swampert @ Leftovers
Relaxed: 252 HP / 4 Atk / 252 Def
Stealth Rock / EarthQuake / Ice Beam / Roar
Swampert lead werkt geweldig, Stealth rock krijgt hij bijna altijd op. Ice Beam is een directe Dnite counter. EQ voor coverage. Roar om wat te scouten als SR op is. Waarom heb ik swampert gekozen over andere pokémon? Stealth Rock is een must en dat zal ik later nog wel uitleggen.

Als je 100% zeker wil zijn van Stealth Rock moet je Aerodactyl gebruiken. Swampert doet het in de meeste gevallen echter ook goed. De EV spread is standaard net zoals de aanvallen, valt dus niet veel over te zeggen.

Dusknoir @ Leftovers
Impish: 252 HP / 28 Atk / 228 Def
Will-O-Wisp / Pain Split / EarthQuake / ThunderPunch
Dusknoir heeft geweldige defenses en maar weinig weakness, Will-O-Wisp voor wat secondary damage, Pain Split voor damage+recovery van je eigen HP. Ik heb Stealth Rock nodig voor. Met deze EV's + Stealth Rock kan ik een 4HP heatran OHKO'en met EQ. Ik kan tegelijkertijd met Tpunch Gyarados OHKO'en in combinatie met Stealth Rock. Anders is DDgyara een (te) grote counter voor dit team.
Dusk = Schemering
Noir = Zwart Vandaar.

Ik heb het gevoel dat je Dusknoir overschat, ik heb diezelfde fout ook gemaakt. Zijn Defenses zijn geweldig, zijn HP totaal niet. Will-O-Wisp is meer een Physical Sweeper counter dan een mogelijkheid voor Secondary Damage naar mijn mening. Vandaar dat meer investeren in Special Defense misschien geen slecht idee is. Zeker als je Dusknoir als Heatran counter ziet. Heb je bij ThunderPunch rekening gehouden met Intimidate van Gyarados? Al zal TP altijd wel een OHKO zijn denk ik.

Blissey @ Leftovers
Bold: 252 HP / 252 Def / 4 Spe
Aromatherapy / SoftBoiled / Seismic toss / Toxic
Waarom blissey? De fight weak word compleet gedekt door Dusknoir. Ik haat status, daarom Aromatherapy. Softboiled in combinatie met toxic is een geweldige stall combo. Seismic toss is als attacking move.

Ik ben absoluut een Blissey hater, maar dat is mijn persoonlijke mening. Alles lijkt me duidelijk en goed hier.

Infernape @ life Orb
Naive: 192 Spe / 64 Atk / 252 Spa
Taunt / Grass Knot / Fire Blast / Close Combat
Hier kan ik SkarmBliss mee slopen, Ttar OHKOén en Setuppers taunten. Ik kan zelfs starmie OHKOén. Tyranitar is gevaarlijk met Crunch ivm met dusknoir's weakness. Ik kan ook Weavile OHKOén wat ook een probleem kan worden voor dusknoir.

Je weet dat je met Infernape niet de vrijheid hebt om te in te switchen als Tyranitar voor Crunch gaat? Voor de rest is alles voor de hand liggend en goed.

Zapdos @ Life Orb
Modest: 140 HP / 252 spA / 116 Spe
Agilty / ThunderBolt / Heat Wave / Hidden Power Grass
Agilty zapdos, een geweldige sweeper die me coverage geeft over water & ground pokémon. Ik moet nog wel even de EV spread uitrekenen. Dit is m'n 2e sweeper in combinatie met Infernape.

Ook hier weer een goede set. HP: Grass is de goede keuze aangezien Swampert anders heel je team walled.

Jirachi @ Choice Scarf
Jolly: 252 Atk / 4 SpD / 252 Spe
Iron Head / ThunderPunch / Ice Punch / Fire Punch
Ik had nog een scarfer nodig, dit is m'n revenge killer. Iron head voor de Flinch Rate, de Punches voor Coverage =D

Na het verdwijnen van Salamence is Jirachi gegarandeerd de beste Revenge Killer. Goede keuze hier dus

Graag fixes opmerkingen of alles wat je kan bedenken, bij voorbaat dank.

Je merkt dat ik alleen bij Dusknoir een lange commentaar heb geschreven en bij de rest niet. Maar ik mis iets aan dit team. Ik zal mezelf verduidelijken.

Je laat bij de naam van het team uitschijnen dat je je een team rond Dusknoir bouwt. Maar ik zie dit te weinig bij je team zelf. Je haalt het zelf overigens aan dat Infernape en Zapdos je twee Sweepers zijn. Een team bouwen rond Dusknoir lijkt me trouwens geen goed idee. Dusknoir is geen Sweeper, Dusknoir heeft maar 3 nuttige dingen te doen in een team. Trick Room abusen, Rapid Spin Blocken en Stallen. En alleen Trick Room abusen doet Rotom niet beter dan Dusknoir.

Er zit ook geen tactiek achter dit team. Blissey en Dusknoir wil je gebruiken om te Stallen en je haalt Infernape en Zapdos aan als twee Sweepers. Ik heb al gezegd dat ik vind dat je geen team rond Dusknoir kan bouwen, en vandaar dat je tactiek ook foutloopt. Kies ervoor om te bouwen rond een Sweeper, Infernape of Zapdos terug.

Ik wil ook nog iets kwijt over Zapdos, maar ik heb dat bewust niet gedaan onder de Pokémonbeschrijving. Ik leg je uit waarom.

Deze Zapdos valt perfect in te passen in een team, je kan er een goed team rond bouwen en dat is hij zo goed als onstopbaar. Maar dit doe je niet met dit team. Je gebruikt deze Zapdos als je enige Ground counter, terwijl je team wel twee Ground Weaks heeft én Ground komt veel voor... Op zich is dit niet erg, maar je verliest telkens je een Ground move verwacht 1/4de van je HP, en je kiest voor Life Orb. Dit wil zeggen dat deze Zapdos niet lang zal overleven. Als je voor Roost kiest over Agility lost dit je probleem al bijna op. Leftovers over Life Orb is ook een optie, al zou ik voor Roost gaan. Wil je absoluut deze set blijven gebruiken, bouw hier dan een team rond en niet rond Dusknoir.

Ik ga je nog geen Rate geven wat ik weet dat je eerst de Fixes afwacht en je team nog verder gaat aanpassen en verbeteren.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Pokémonforum.nl Team Building Guide

Afbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 02 aug 2010 19:28 

VS. Whitney
VS. Whitney

Heb persoonlijk nooit zo van Swampert lead gehouden, vond Metagross of Gliscor altijd beter =\
Maar als jij hem lekker vind werken moet je hem blijven spelen ^_^

@BlastToys: Psh, zelfs Aerodactyl zet niet altijd SR op. Tegen CSJirachi heb je 60% kans dat dit niet gebeurt. (Wat ook de reden was dat ik met CSRachi ben gaan leaden in die tijd dat Aero zo overhyped was)

Over Dusknoir heeft BlastToys wel gelijk, heb even snel een calculatie gedaan, maar met deze spread zal TP van Dusknoir 82-97% damage doen, wat dus enkel een OHKO is na Stealthrocks damage. Na intimidate doet thunderpunch nogmaar een miezerige 55-65%. En voor deze calculaties heb ik een Gyarados zonder bulk gebruikt, dus tegen bulky Gyaradossen word het nog erger.

Persoonlijk vind ik Blissey slecht, maar als jij haar goed vind kun je haar natuurlijk blijven spelen. Toch wil ik je stiekum weizen op Celebi en Togekiss welke ook goede bulk hebben en als cleric kunnen functioneren. Ook lossen die het door Blast Toys aangehaalde Ground probleem op. Mocht je dit doen word Dusknoir echter wel een beetje random in je team en kun je hem misschien beter vervangen door iets anders.

Afbeelding

Spoiler: toon
Thankies Dani <3

Afbeelding
Battles won: 73, Battles lost: 11, Trades: 1070

Profiel  
Bericht Geplaatst: 02 aug 2010 21:43 

VS. Koga
VS. Koga

Tja ik heb er tegen gespeeld en was best kansloos :angel:

En tja, over je Dusknoir. Ik gebruikte hem ook een tijdje, maar hij viel mij erg tegen.
En ik ben erg fan van je Infernape. maar al met al een goed en solide team hoor :happy:

Heuvink -> Akimichi
AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 03 aug 2010 09:55 

VS. Chuck
VS. Chuck

Midorie schreef:
Heb persoonlijk nooit zo van Swampert lead gehouden, vond Metagross of Gliscor altijd beter =\

@BlastToys: Psh, zelfs Aerodactyl zet niet altijd SR op. Tegen CSJirachi heb je 60% kans dat dit niet gebeurt. (Wat ook de reden was dat ik met CSRachi ben gaan leaden in die tijd dat Aero zo overhyped was)

Over Dusknoir heeft BlastToys wel gelijk, heb even snel een calculatie gedaan, maar met deze spread zal TP van Dusknoir 82-97% damage doen, wat dus enkel een OHKO is na Stealthrocks damage. Na intimidate doet thunderpunch nogmaar een miezerige 55-65%. En voor deze calculaties heb ik een Gyarados zonder bulk gebruikt, dus tegen bulky Gyaradossen word het nog erger.

Persoonlijk vind ik Blissey slecht, maar als jij haar goed vind kun je haar natuurlijk blijven spelen. Toch wil ik je stiekum weizen op Celebi en Togekiss welke ook goede bulk hebben en als cleric kunnen functioneren. Ook lossen die het door Blast Toys aangehaalde Ground probleem op. Mocht je dit doen word Dusknoir echter wel een beetje random in je team en kun je hem misschien beter vervangen door iets anders.

Als Aerodactyl de eerste beurt Stealth Rock gebruikt krijgt hij ze altijd op...

Afbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 03 aug 2010 09:59 

VS. Whitney
VS. Whitney

Blast Toys schreef:
Midorie schreef:

Als Aerodactyl de eerste beurt Stealth Rock gebruikt krijgt hij ze altijd op...

CS Jirachi outspeed een Aerodactyl en kan voor Flinch Hax zorgen. Iron Head is een 2HKO op Aerodactyl IIRC, dus als Aerodactyl de eerste beurt flincht kan hij geen SR meer op het veld gooien.

Afbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 03 aug 2010 10:08 

VS. Chuck
VS. Chuck

True...
Ik zag ook effe niet in van waar die 60% kwam, damn het is nog vroeg xD

Afbeelding

Profiel  
Bericht Geplaatst: 04 aug 2010 14:30 

Moderator

Hele simpele:

-Dusknoir
+DD Dragonite

En je hebt plots een gigantisch sterk team in bezit. Als ik terugkom zal ik je een complete fix geven :D

DD Dragonite kun je van me aannemen.

Afbeelding

Profiel  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp